Это не подтеки. Фото в телефоне макс. увеличил - я ж говорю, на левой полуплоскости где этот ''подтек'' огибает гондолу двигателя, все видно.
Таки это подтеки. И это подтеки топлива. А на земле из него вообще как из дуршлага топливо льется. А почему?
А по заправке - все понятно. У него макс полетный вес взлетный значительно превышает.
Ну-ну :) Я тож так когда-то думал. Однако, с таким двиглом как у него, вес топлива - тьфу и растереть :)
Вот истинная причина:
In order for the SR-71 to fly the worldwide missions, it has a special fleet of modified KC-135Q tankers for refueling. SR-71s run on JP-7 fuel, that fills the six large tanks in the fuselage. The component parts of the Blackbird fit very loosely together to allow for expansion at high temperatures.
At rest on the ground, fuel leaks out constantly, since the tanks in the fuselage and wings only seal at operating temperatures. There is little danger of fire since the JP-7 fuel is very stable with an extremely high flash point.
Сылка на источник:
http://www.sr-71.org/blackbird/sr-71/Он в полете, прим. на 12 см длинней чем на земле :)